Zde se vaše dovednosti stanou klíčem k rozvoji umělecké vize. Obor je vhodný pro žáky, kteří již nejsou žádnými začátečníky. V hodinách budete pod pedagogickým vedením pracovat na prohloubení a rozšíření výtvarných schopností. Získané znalosti a dovednosti nejen zdokonalíte, ale také rozšíříte o nové techniky a koncepty, které vás posunou na další úroveň tvůrčího vyjádření.
Plošná tvorba
Výuka probíhá kolektivně. Předmět zahrnuje klasické výtvarné postupy i jejich vzájemné kombinace, čímž podporuje tvořivost žáků. Kresba umožňuje vyjádřit se pomocí linie. Grafika se stává důležitou součástí výuky ve vyšších ročnících s technikami jako monotyp, suchá jehla a linoryt. V Malbě žáci zkoumají barvy, jejich účinky a vzájemné vztahy, přičemž se je učí také míchat, pracovat s kontrasty, a jejich prostřednictvím vyjadřovat své představy a nálady.
Prostorová a akční tvorba
Výuka probíhá kolektivně. Žáci se zde učí jinému druhu výtvarného myšlení, zaměřenému na práci s hmotou a vytváření objektů z různých materiálů, jako je hlína, papír, plast nebo drát. Učí se přetvářet své představy do prostorových kompozic, pracovat s tvarem, objemem, plastickými kontrasty a využívat světlo a stín. Důraz je kladen na správnou přípravu a zpracování materiálů, jakožto i na osvojování vhodných postupů a návyků. Akční tvorba pak zahrnuje prožívání a interakci, kde je důležitý nejen výsledný produkt, ale především samotný proces tvorby a spolupráce.
Volná tvorba
Předmět je zaměřen na podporu samostatného myšlení studentů, kteří si sami stanoví námět a vyberou vhodnou techniku. Učí se ovládat technologické postupy vybraných výtvarných technik a poté jsou schopni prezentovat a obhájit svou práci. Dále se učí volit vhodnou formu prezentace, jako je například adjustace či výstavní koncepce. Kromě toho jsou schopni zhodnotit svou práci a poučit se z případných chyb.
Výtvarná kultura
Předmět na podkladu zkušeností z dějin umění zahrnuje všechny výtvarné projevy lidstva a odráží způsob života, mezilidské vztahy i životní prostředí. Výtvarná kultura nejen obohacuje znalosti o umění, ale zejména poskytuje široký kontext lidského života a tvorby.
Mgr. Martina Kavanová
MgA. Eva Nytrová