Studium I. stupně

Během výuky se žáci systematicky učí základním prvkům různých tanečních stylů jako klasický, lidový, moderní tanec a další. Hodiny rozvíjejí představivost, herecký projev i tvořivost a zdůrazňují důležitost týmové spolupráce i individuálního přístupu, jako svébytné prvky k dosažení vrcholného tanečního projevu. Žáci se koncentrují na zdokonalování taneční techniky a fyzické kondice, které jsou zásadní pro úspěšnou prezentaci svěřeného tanečního díla. Hodiny tance celkově přispívají k rozvoji hudebního a tanečního cítění a podporují uvědomělý osobní projev.

Pololetní platba: 1 800 Kč

Hodinová dotace: 1.-5. ročník 3 hodiny týdně, 6.-7. ročník 4 hodiny týdně


Pro žáky od 7 let

Předměty

Výuka probíhá kolektivně. Zaměřuje se na upevnění správného držení těla, zvýšení celkové pohyblivosti, obratnosti a koordinace dětí. Hlavním cílem je podchytit a rozvinout u žáků taneční nadání, zatímco paralelně pěstujeme jejich vnitřní citlivost, tvořivost, představivost a hudební a prostorové cítění. Všeho je dosaženo prostřednictvím pohybových her a hravých cvičení, která jsou doprovázena hudebními skladbami přiměřenými věku dětí. Předmět se vyučuje v 1. a 2. ročníku.

Předmět je zaměřen na komplexní rozvoj taneční techniky a tanečního projevu žáků. Ti získávají dovednosti k uvědomělému řízení pohybu, pracují se změnami polohy těžiště a zdokonalují centrální pohyb. Učí se různému typu pohybů, jako je vedoucí pohyb, švih, vlny, impulsy, skoky, a jsou vedeni k samostatnému řešení prostorových, rytmických a výrazových úkolů. Předmět se vyučuje od 3. do 7. ročníku.

Žáci se učí zvládat základní kroky a charakteristiku českých a moravských lidových tanců, případně taneční kroky a lidové tance jiných národů. Důraz je kladen na citlivé a přesné vyjádření tempa, rytmu, dynamiky a výrazu lidové písně i hudby v nejrůznějších úpravách. Součástí výuky je také porozumění kořenům naší národní kultury, což žákům poskytuje hlubší perspektivu a kontext, v němž se lidové tance a jejich transformace vyvíjely. Předmět se vyučuje od 3. do 5. ročníku.

Předmět je navržen tak, aby systematicky rozvíjel a upevňoval specifické prvky klasického tance u žáků. Klade důraz na správné držení těla, posiluje pohyby dolních a horních končetin, prohlubuje koordinaci pohybů a zaměřuje se na rovnováhu a smysl pro precizní provedení. Tento předmět také posiluje vytrvalost, důslednost a schopnost překonávat překážky, což jsou klíčové dovednosti pro pokrok v tanečním umění. Pro nadané žáky je k dispozici možnost pokročilé výuky tance na špičkách po dokonalém ovládnutí základů klasické taneční techniky. Předmět se vyučuje od 3. do 7. ročníku.

Hlavním cílem předmětu je příprava tanečních skladeb pro různé formy prezentace včetně interních akcí, veřejných vystoupení a soutěží. S postupným rozvojem techniky a projevu žáků se v rámci předmětu zařazují různé pohybové a taneční aktivity, včetně lidových i umělých her, drobných tanečních skladeb pro děti, jednoduchých lidových tanců a stále náročnějších tanečních kompozic.

Naši učitelé

Tereza Tomášková

Tereza Tomášková

Vedoucí oddělení

Logo MSKZákladní umělecká škola, Ostrava-Poruba, J. Valčíka 4413, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajemLogo MSK
MFSHHouslařství pospíšilHudební světZákladní škola J. ValčíkaStřední škola stavební a dřevozpracující, OstravaZUŠ OPEN

OBJEKTY ŠKOLY JSOU MONITOROVÁNY KAMEROVÝM SYSTÉMEM SE ZÁZNAMEM

© 2025 - ZUŠ Ostrava-Poruba