Zobcová flétna představuje ideální nástroj pro začínající i pokročilé hudebníky, kteří chtějí rozvinout své hudební dovednosti. Díky své jednoduché konstrukci a přístupnosti je zobcová flétna často prvním nástrojem, se kterým se zájemci o hudební praxi setkávají. Její jemný, melodický zvuk je charakteristický pro široké spektrum hudebních žánrů, od barokní a renesanční hudby až po moderní skladby. Studium hry na zobcovou flétnu podporuje rozvoj jemné motoriky, rytmického cítění a hudebního sluchu, a zároveň umožňuje hráčům prozkoumat komplexní hudební struktury a techniky. Tento nástroj, díky své historické i současné významnosti, nabízí hluboké spojení s hudební tradicí a neomezené možnosti pro kreativní vyjádření.
Hra na zobcovou flétnu
Výuka probíhá individuálně a zaměřuje se na komplexní ovládnutí nástroje. Klade důraz na technickou zdatnost, schopnost interpretovat obsah a výraz uměleckého díla. Zahrnuje také hru z listu a základy improvizace. Cílem je rozvinout u žáků nejen technické dovednosti, ale také jejich hudební cítění a kreativitu.
Hudební nauka
Předmět je povinný pro žáky od 1. do 5. ročníku I. stupně. Nabízí teoretické základy potřebné pro hudební praxi, otevírá dveře do hudebního světa a rozvíjí dovednosti důležité pro každého hudebníka. Učení je strukturované, přizpůsobené věku žáka a propojuje teorii s praxí.
Markéta Dudíková, DiS.art
Instrumentální a vokální praxe
Instrumentální a vokální praxe je důležitým prvkem hudebního vzdělání. Práce ve sboru nebo orchestru posiluje schopnost naslouchat, reagovat a přizpůsobovat se. Společné provádění hudby vyžaduje synchronizaci, vzájemnou důvěru a respekt k ostatním členům. Toto kolektivní prostředí žákům poskytuje prostor nejen k jejich vlastnímu hudebnímu růstu, ale také rozvíjí jejich sociální dovednosti, jako je komunikace, empatie a týmová práce. Předmět je povinný pro žáky od 4. ročníku I. stupně.
Martin Frynta
Pavla Kunčická
Petra Matušíková
Renata Ptáčková
Michal Zrzavý
Gita Žatková