Violoncello zaujímá významné místo v rodině smyčcových nástrojů v různých instrumentálních formacích i jako výrazný a jedinečný sólový nástroj. Jeho hluboký a bohatý tón dokáže okouzlit každého posluchače a přinést hudbě neuvěřitelnou hloubku a sílu.
Technické a výrazové možnosti hry na violoncello se neustále vyvíjejí. Stoupající nároky na hráče vyžadují začít se studiem již v raném školním věku, vždy na nástroj přiměřené velikosti. Výuka je navržena tak, aby vyhovovala potřebám každého žáka.
Hra na violoncello
Výuka probíhá individuálně a zaměřuje se na komplexní ovládnutí nástroje. Klade důraz na technickou zdatnost, schopnost interpretovat obsah a výraz uměleckého díla. Zahrnuje také hru z listu a základy improvizace. Cílem je rozvinout u žáků nejen technické dovednosti, ale také jejich hudební cítění a kreativitu.
Hudební nauka
Předmět je povinný pro žáky od 1. do 5. ročníku I. stupně. Nabízí teoretické základy potřebné pro hudební praxi, otevírá dveře do hudebního světa a rozvíjí dovednosti důležité pro každého hudebníka. Učení je strukturované, přizpůsobené věku žáka a propojuje teorii s praxí.
Markéta Dudíková, DiS.art
Instrumentální a vokální praxe
Instrumentální a vokální praxe je důležitým prvkem hudebního vzdělání. Práce ve sboru nebo orchestru posiluje schopnost naslouchat, reagovat a přizpůsobovat se. Společné provádění hudby vyžaduje synchronizaci, vzájemnou důvěru a respekt k ostatním členům. Toto kolektivní prostředí žákům poskytuje prostor nejen k jejich vlastnímu hudebnímu růstu, ale také rozvíjí jejich sociální dovednosti, jako je komunikace, empatie a týmová práce. Předmět je povinný pro žáky od 4. ročníku I. stupně.
Vlasta Hanousková