Housle mají hlubokou tradici v evropské klasické hudbě. Jsou sice nejmenším, ale přesto jedním z nejdůležitějších smyčcových nástrojů. Hra na housle rozvíjí hudební cítění žáků, proniknou do tajů hudební řeči, poznají různá historická období a zlepšují také své schopnosti naslouchat a spolupracovat s ostatními.
Ve škole mohou žáci navštěvovat orchestr Archi Iuventi nebo Cimbálovou muziku Porubáš, které jim nabízí kvalitní hráčskou praxi a navíc se naučí týmové práci. Zlepší své čtení z listu, získají zkušenosti s různými hudebními styly, a naučí se disciplíně a odpovědnosti.
Hra na housle
Výuka probíhá individuálně a zaměřuje se na komplexní ovládnutí nástroje. Klade důraz na technickou zdatnost, schopnost interpretovat obsah a výraz uměleckého díla. Zahrnuje také hru z listu a základy improvizace. Cílem je rozvinout u žáků nejen technické dovednosti, ale také jejich hudební cítění a kreativitu.
Hudební nauka
Předmět je povinný pro žáky od 1. do 5. ročníku I. stupně. Nabízí teoretické základy potřebné pro hudební praxi, otevírá dveře do hudebního světa a rozvíjí dovednosti důležité pro každého hudebníka. Učení je strukturované, přizpůsobené věku žáka a propojuje teorii s praxí.
Markéta Dudíková, DiS.art
Instrumentální a vokální praxe
Instrumentální a vokální praxe je důležitým prvkem hudebního vzdělání. Práce ve sboru nebo orchestru posiluje schopnost naslouchat, reagovat a přizpůsobovat se. Společné provádění hudby vyžaduje synchronizaci, vzájemnou důvěru a respekt k ostatním členům. Toto kolektivní prostředí žákům poskytuje prostor nejen k jejich vlastnímu hudebnímu růstu, ale také rozvíjí jejich sociální dovednosti, jako je komunikace, empatie a týmová práce. Předmět je povinný pro žáky od 4. ročníku I. stupně.
Jana Davidová
Marie Davidová
Bc. Miroslav Kolář