Tenor (baskřídlovka) a baryton (eufonium) je trubkovitý žesťový nástroj, znějící o oktávu níže než trubka. Je oválně stočen, takže vypadá jako malá tuba. Tenor hraje ve vyšších polohách a notace je v houslovém klíči. Baryton hraje v hlubších polohách a notace je v basovém klíči. Pístový trombon je žesťový nástroj podobající se a znějící jako pozoun (trombon). Při hře se ovládá písty (pozoun snižcem). Tyto nástroje mají jemný, líbivý zvuk a uplatnění nachází hlavně v dechových, tanečních a swingových orchestrech nebo kapelách.
Hra na baryton, tenor, pístový trombon
Výuka probíhá individuálně a zaměřuje se na komplexní ovládnutí nástroje. Klade důraz na technickou zdatnost, schopnost interpretovat obsah a výraz uměleckého díla. Zahrnuje také hru z listu a základy improvizace. Cílem je rozvinout u žáků nejen technické dovednosti, ale také jejich hudební cítění a kreativitu.
Hudební nauka
Předmět je povinný pro žáky od 1. do 5. ročníku I. stupně. Nabízí teoretické základy potřebné pro hudební praxi, otevírá dveře do hudebního světa a rozvíjí dovednosti důležité pro každého hudebníka. Učení je strukturované, přizpůsobené věku žáka a propojuje teorii s praxí.
Markéta Dudíková, DiS.art
Instrumentální a vokální praxe
Instrumentální a vokální praxe je důležitým prvkem hudebního vzdělání. Práce ve sboru nebo orchestru posiluje schopnost naslouchat, reagovat a přizpůsobovat se. Společné provádění hudby vyžaduje synchronizaci, vzájemnou důvěru a respekt k ostatním členům. Toto kolektivní prostředí žákům poskytuje prostor nejen k jejich vlastnímu hudebnímu růstu, ale také rozvíjí jejich sociální dovednosti, jako je komunikace, empatie a týmová práce. Předmět je povinný pro žáky od 4. ročníku I. stupně.
Martin Frynta
Michal Zrzavý, DiS.