Tvořivá dramatická činnost pomáhá rozvíjet dětskou fantazii, sebeprezentaci a schopnost vyjadřovat se. Skrze hry a improvizace se žáci učí spolupráci a posilují své komunikační dovednosti. Naučí se lépe vnímat a interpretovat lidské emoce a různé situace, což podporuje jejich empatii a schopnost řešit konflikty.
Obor dále rozvíjí kritické myšlení a dovednost analyzovat a hodnotit. Práce ve skupině učí žáky respektu a toleranci k názorům ostatních. Díky různorodým aktivitám jako je herectví a pohybová a hlasová průprava, získávají komplexní umělecké kompetence využitelné v mnoha oblastech života.
Dramatika a slovesnost
Žáci rozvíjejí své umělecké schopnosti prostřednictvím hereckých, pohybových a slovesných činností. Učí se spolupracovat s partnery, správně držet tělo, ovládat rytmičnost pohybu a řeči, a využívat různé umělecké prostředky. Důraz je kladen na rozvoj kreativity, empatie a komunikačních dovedností. Žáci se postupně seznamují s dramatickou tvorbou, od jednoduchých improvizací a her s předměty až po vytváření etud a charakterizaci postav.
Přednes
Žáci se učí základy správného držení těla, ovládání dechu a hlasové techniky, včetně uvolněného nádechu, prodlouženého výdechu a měkkého hlasového začátku. Důležitou součástí jsou artikulační cvičení a práce se zástupným textem či zvládání říkadel a básniček. Žáci rozvíjejí své mluvní dovednosti prostřednictvím individuálního i kolektivního přednesu.
Pohybová průprava
V tomto předmětu žáci rozvíjejí své komplexní pohybové dovednosti a schopnosti. Zvládají cvičení zaměřená na obratnost a spolupráci ve dvojicích. Pohybem se učí vyjádřit pocity, stavy a postoje, stejně jako vztah k prostoru, partnerovi nebo předmětu. Umějí charakterizovat postavy a tvořivě reagovat pohybem na partnera.
Práce v divadelním souboru
V předmětu práce v divadelním souboru se žáci postupně rozvíjejí jako členové a tvůrci divadelního kolektivu. Podílejí se na úpravě dramatických textů a dokáží identifikovat a pracovat na odstranění chyb ve svém projevu, včetně artikulace a pohybu. Ve vyšších ročnících se žáci stávají schopnými vystřídat roli interpreta s rolí režiséra, vytvářet vlastní scénáře a rozvíjet souborové programy.