Studium I. stupně

Tvořivá dramatická činnost pomáhá rozvíjet dětskou fantazii, sebeprezentaci a schopnost vyjadřovat se. Skrze hry a improvizace se žáci učí spolupráci a posilují své komunikační dovednosti. Naučí se lépe vnímat a interpretovat lidské emoce a různé situace, což podporuje jejich empatii a schopnost řešit konflikty.

Obor dále rozvíjí kritické myšlení a dovednost analyzovat a hodnotit. Práce ve skupině učí žáky respektu a toleranci k názorům ostatních. Díky různorodým aktivitám jako je herectví a pohybová a hlasová průprava, získávají komplexní umělecké kompetence využitelné v mnoha oblastech života.

Hodinová dotace: 1.-2. ročník 2 hodiny týdně, 3.-4. ročník 2.5 hodiny týdně, 5.-7. ročník 3 hodiny týdně


Určeno pro žáky od 7 let

Předměty

Žáci rozvíjejí své umělecké schopnosti prostřednictvím hereckých, pohybových a slovesných činností. Učí se spolupracovat s partnery, správně držet tělo, ovládat rytmičnost pohybu a řeči, a využívat různé umělecké prostředky. Důraz je kladen na rozvoj kreativity, empatie a komunikačních dovedností. Žáci se postupně seznamují s dramatickou tvorbou, od jednoduchých improvizací a her s předměty až po vytváření etud a charakterizaci postav.

Žáci se učí základy správného držení těla, ovládání dechu a hlasové techniky, včetně uvolněného nádechu, prodlouženého výdechu a měkkého hlasového začátku. Důležitou součástí jsou artikulační cvičení a práce se zástupným textem či zvládání říkadel a básniček. Žáci rozvíjejí své mluvní dovednosti prostřednictvím individuálního i kolektivního přednesu.

V tomto předmětu žáci rozvíjejí své komplexní pohybové dovednosti a schopnosti. Zvládají cvičení zaměřená na obratnost a spolupráci ve dvojicích. Pohybem se učí vyjádřit pocity, stavy a postoje, stejně jako vztah k prostoru, partnerovi nebo předmětu. Umějí charakterizovat postavy a tvořivě reagovat pohybem na partnera.

V předmětu práce v divadelním souboru se žáci postupně rozvíjejí jako členové a tvůrci divadelního kolektivu. Podílejí se na úpravě dramatických textů a dokáží identifikovat a pracovat na odstranění chyb ve svém projevu, včetně artikulace a pohybu. Ve vyšších ročnících se žáci stávají schopnými vystřídat roli interpreta s rolí režiséra, vytvářet vlastní scénáře a rozvíjet souborové programy.

Naši učitelé

Eva Dusová

Eva Dusová

Vedoucí oddělení

Logo MSKZákladní umělecká škola, Ostrava-Poruba, J. Valčíka 4413, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajemLogo MSK
MFSHHouslařství pospíšilHudební světZákladní škola J. ValčíkaStřední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava

OBJEKTY ŠKOLY JSOU MONITOROVÁNY KAMEROVÝM SYSTÉMEM SE ZÁZNAMEM

© 2025 - ZUŠ Ostrava-Poruba